Läsartext
LÄSARTEXT: PRO Hassela Årsmöte och firande av föreningen 75 år

Roligt att så många kom till vårt årsmöte då vi även passade på att uppmärksamma att föreningen verkat i 75 år.

Detta är en läsartext.

PRO Hassela firade 75 år.

Anders Åhslund valdes till mötesordförande och punkter för mötet visades på stor skärm. Efter mötet fick vi njuta av god mat tillagad av Tuuk och Sune.

Sedan var det dags för underhållningen av Käcken och Garefors då vi fick lyssna till både visor och lite fartigare låtar. Historik om föreningen lästes upp. Där kunde vi notera att vid första mötet (1946) bestämdes det att inträdesavgiften skulle vara 1 krona för män och 50 öre för kvinnor, årsavgiften 1 krona och 60 öre. Största medlemsantalet genom åren (1980) var 325 medlemmar och i dag har föreningen strax över 100 medlemmar.

Käcken och Garefors uppträdde.

Fanan som funnits i föreningen sedan 1959 visades. En trevlig och uppskattad afton och för några ett glatt återseende.

Eva Stoltz-Forsberg