Annons

Annons

Så ska fler lockas hit – kommunerna går samman kring varumärket Hälsingland: "Mer än bara en logotyp"

Landskapets samtliga sex kommuner samlade bakom en gemensam vision för varumärket Hälsingland. Det är resultatet av ett arbete som pågått i tre år, och vars detaljer ska presenteras i slutet av månaden.

– Det är mycket mer än bara en logotyp, säger Maria Rosén, affärsutvecklare på Destination Järvsö och projektledare för Hälsinglands varumärkesarbete.

Bild: Christer Nilsson

Annons

När den ekonomiska föreningen Hälsingland turism, som bildats av besöksnäringen, lade ned verksamheten 2015 köpte Destination Järvsö varumärket.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs dina lokala nyheter för 8 kr/vecka i 8 veckor - du betalar 32 kr/månad. Därefter tillsvidare 119 kr/månad.

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Ingen bindningstid - säg upp när du vill.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Annons

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy