Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Telia beklagar

Om man får en påminnelse eller ett inkassobrev så måste kunden prata med Sergel Kredittjänster för att reda ut de missuppfattningar och/eller fel som kan finnas.

Annons

Jag beklagar de problem som vår kund råkat ut för! Utan att veta några fler detaljer än vad som beskrivs här så låter det som ett märkligt agerande från vår sida. Beskedet från Telias butik om att kvitta fordran mot en annan faktura var ett dåligt råd. För att det ska fungera krävs nämligen att motsvarande kreditering görs i vår kundreskontra. Så verkar inte vara fallet här. Vi skickar ut tiotals miljoner fakturor varje år till mer än tre miljoner kunder och det finns inte någon som sitter manuellt och förstår att 257 kronor för lite på en faktura möjligen kan ha koppling till en annan av kundens fakturor. Om man får en påminnelse eller ett inkassobrev så måste kunden prata med Sergel Kredittjänster för att reda ut de missuppfattningar och/eller fel som kan finnas.

Hans G Larsson

Informationsansvarig TeliaSonera

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel
Annons
Annons