Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Hyresgäst kritisk mot dålig flyttstädning

/
  • I dag använder Helge Hedman enrummaren som lagerlokal. Sover gör han och hunden Calle i husvagnen.

En hyresgäst hos Nordanstigs Bostäder är kritisk till hur bolaget behandlat hans klagomål.
– Nu använder jag lägenheten som en lagerlokal, säger Helge Hedman.

Annons

När Helge Hedman skulle flytta in i ettan i Hassela möttes han av en stark odör och ingrodd smuts.

Helge tyckte att flyttstädningen var så dålig och lägenheten i så dåligt skick att han valde att bo kvar i sin husvagn.

Men han hade varit på en visning av lägenheten och visste hur det såg ut innan han skrev på hyreskontraktet.

– Det var bråttom. Jag hade tidigare hyrt av ett fastighetsbolag där det inte var några problem att få problem åtgärdade, säger Helge Hedman.

Bostadsbolaget har varit på plats flera gånger. En ny badrumsdörr är på väg till Helges lägenhet.

– Vi har vid ett flertal tillfällen försökt att åtgärda de fel som hyresgästen påtalat, säger Birger Tellin, driftsansvarig på Nordanstigs Bostäder.

Annons
Annons