Annons

Fel ersättning från Fortum

/

Abonnenterna erbjuds halva avbrottsersättningen av Fortum.

Kerstin Öberg och hennes grannar i Saltvik och Enoksnäs blev utan ström i slutet av december, som så många andra. Efter drygt 30 timmar kom strömmen tillbaka, men erbjuds bara den lägsta ersättningen. Brytpunkten går vid 24 timmar.

– Alla vi härute var utan ström i mellan 30 och 34 timmar. I förrgår fick jag ett brev från Fortum, där det står att jag ska få avbrottsersättning med 900 kronor, och inte det dubbla som jag är berättigad till, säger Kerstin Öberg.

Kerstin Öberg ringde Fortums kundtjänst och protesterade. Där fick hon beskedet att bara 16 timmars avbrott var registerat.

– Till grannen, som också ringde, sade de att det var 20 timmar. Olika grannar har fått olika besked när de har ringt, säger Kerstin Öberg.

Hos Fortum beklagar man att kunderna i Saltvik inte har fått gehör hos kundtjänsten.

– Så ska det inte fungera. Om kunden har en annan uppfattning ska vi titta på det igen, och i sådana här fall är det oftast kunden som har rätt. Nu har jag varit i kontakt med ansvarig på kundtjänsten, och säkerställt att det inte ska upprepas, säger Susanne Andrén vid Fortum.

Annons
Dela
  • +1 Intressant!
Annons
För att kunna se bubblare behöver du skapa ett konto.
Du får även tillgång till:
  • Spara artiklar i din personliga läslista.
  • Kommentera vårt innehåll.
  • Få lokala erbjudanden.
Skapa konto
Annons
Annons